Budowanie świadomych postaw konsumenckich, poprawa nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzieży oraz promocja trendów na rynku rolno-spożywczym – to ambicje, które realizują naukowcy z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie oraz eksperci z koncernu spożywczego Maspex w ramach międzynarodowego projektu EIT Food #AnnualFoodAgenda.

W tym sezonie projekt #AnnualFoodAgenda przenosi się do sieci. W ramach kampanii edukacyjnej prowadzonej z Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu naukowcy przygotowali serię unikalnych infografik poświęconych zagadnieniom zdrowego odżywania, bezpieczeństwa żywności, innowacji związanych z jej produkcją oraz umiejętnego gospodarowania odpadami. Weźmiemy pod lupę m.in. alergie pokarmowe, choroby glutenozależne oraz antyoksydanty i prebiotyki. Sprawdzimy w czym tkwi sekret diety Japończyków i jakie cenne składniki mają w sobie lokalnie dostępne warzywa i owoce. Dowiemy się jak przygotowywać posiłki bezglutenowe i wykorzystywać mikroskopijnych mocarzy w naszej kuchni. Nie zabraknie też wskazówek na temat niemarnowania żywności i ciekawostek o produktach wypiekowych.

Kampanię można śledzić na Facebooku na profilu Instytutu oraz Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy.

prebiotyki
brokuł

choroby glutenozależne
dieta

pomidor
pieczywo

antyoksydanty
mleko

mikroskopijni mocarze
aromaty spozywcze

dieta japońska
alergie pokarmowe

alergeny
marnowanie żywności

annual-food-agenda-logo

 

PATRONAT MEDIALNY