Budowanie świadomych postaw konsumenckich, poprawa nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzieży oraz promocja trendów na rynku rolno-spożywczym – to ambicje, które realizują naukowcy z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie oraz eksperci z koncernu spożywczego Maspex w ramach międzynarodowego projektu EIT Food #AnnualFoodAgenda.
W tym sezonie projekt #AnnualFoodAgenda przenosi się do sieci. W ramach kampanii edukacyjnej prowadzonej z Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu naukowcy przygotowali serię unikalnych infografik poświęconych zagadnieniom zdrowego odżywania, bezpieczeństwa żywności, innowacji związanych z jej produkcją oraz umiejętnego gospodarowania odpadami. Weźmiemy pod lupę m.in. alergie pokarmowe, choroby glutenozależne oraz antyoksydanty i prebiotyki. Sprawdzimy w czym tkwi sekret diety Japończyków i jakie cenne składniki mają w sobie lokalnie dostępne warzywa i owoce. Dowiemy się jak przygotowywać posiłki bezglutenowe i wykorzystywać mikroskopijnych mocarzy w naszej kuchni. Nie zabraknie też wskazówek na temat niemarnowania żywności i ciekawostek o produktach wypiekowych.
Kampanię można śledzić na Facebooku na profilu Instytutu oraz Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy.