Budowanie zaangażowania młodych konsumentów i ich zaufania do żywności – to cel warsztatów przygotowanych przez naukowców z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie oraz ekspertów z koncernu spożywczego MASPEX.

Przez kilka kolejnych weekendów lutego uczniowie warmińsko-mazurskich szkół będą sprawdzać prawdy i mity o suplementach diety, tworzyć inteligentne opakowania żywności i poznawać alergeny pokarmowe. Dowiedzą się też jak poprawnie interpretować etykiety na produktach spożywczych oraz informacje udostępniane w miejscach zbiorowego żywienia. Pod okiem naukowców, przy wykorzystaniu nowoczesnej aparatury badawczej, będą prowadzić doświadczenia w pracowniach biologicznych funkcji żywności, mikrobiologii, biosensorów, metabolomiki oraz innych laboratoriach zlokalizowanych w Oddziale Nauk o Żywności olsztyńskiego Instytutu PAN. Uczniowie samodzielnie przeprowadzą test oceny jakości mleka, zbadają właściwości przeciwutleniające naturalnych konserwantów oraz sprawdzą jakie kwasy tłuszczowe występują w powszechnie dostępnych olejach jadalnych. W programie warsztatów znajdą się też zajęcia na temat mikroorganizmów stosowanych w produkcji żywności oraz efektów reakcji Maillarda. która zachodzi w procesie termicznej obróbki żywności. Ponadto, w skomputeryzowanej pracowni oceny sensorycznej, uczniowie będą mogli sprawdzić swoją wrażliwość zmysłu węchu.

Wydarzenie jest częścią projektu #AnnualFoodAgenda (www.annualfoodagenda.com) finansowanego przez wspólnotę EITFood (eitfood.eu). AnnualFoodAgenda to unikatowa seria warsztatów, wykładów i pokazów podnoszących świadomość społeczeństwa na temat zdrowego odżywiania, bezpieczeństwa żywności, innowacji w sektorze rolno-spożywczym oraz problemu marnowania żywności. Do tej pory w akcjach prowadzonych przez naukowców olsztyńskiego Instytutu PAN i ekspertów Maspex wzięło udział już niemal 5,000 osób z całej Polski. Szczegóły na temat kolejnych wydarzeń #AnnualFoodAgenda będą publikowane na stronie www.pan.olsztyn.pl.

annual-food-agenda-logo

 

PATRONAT MEDIALNY


 

Data publikacji: 6.02.2020