Badania sensoryczne jako metody opracowania i udoskonalania produktów firm sektora rolno-spożywczego województwa warmińsko- mazurskiego
umowa nr UDA-POKL.08.02.01-28-029/13-00
Działanie: 8.2 Transfer wiedzy
Poddziałanie: 8.2.1 Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw
Okres realizacji: 02.12.2013 – 29.06.2015
Cel główny projektu: Zwiększenie roli współpracy B+R pomiędzy sferą nauki i gospodarką regionu poprzez przygotowanie do wdrożenia za pomocą metod sensorycznych 4 produktów spożywczych przez5 przedsiębiorstw rolno-spożywczych województwa warmińsko-mazurskiego do czerwca 2015 r.
Zadania:
Przygotowanie merytoryczne Liderów Sensorycznych do stworzenia zespołów osób oceniających w firmach (paneli sensorycznych) i takich zespołów w firmach.
- Szkolenie dla Liderów Sensorycznych z zakresu „Analiza sensoryczna żywności – metody i zastosowania”
- Weryfikacja wrażliwości sensorycznej w zakładzie
- Szkolenie z zakresu „Analiza sensoryczna żywności – metody i zastosowania” skierowane do kandydatów do Panelu Sensorycznego
- Konsultacyjne spotkanie z naukowcami – weryfikacja prawidłowości stworzenia Paneli Sensorycznych w Firmach, wstępne informacje dotyczące tworzenia laboratorium sensorycznego, analiza wyników dotychczasowych prac w firmach, analiza problemów
Szkolenie z zakresu wybranych metod różnicowych dla Liderów Sensorycznych i zespołów.
- Szkolenie z zakresu wybranych metod różnicowych dla Liderów Sensorycznych
- Szkolenie z zakresu wybranych metod różnicowych dla członków Panelu Sensorycznego
- Spotkania pracowników naukowych z Liderami Sensorycznymi i członkami Paneli Sensorycznych w zakładach produkcyjnych i przeprowadzenie doradztwa kierunkowego na produktach własnych Firm.
Przygotowanie pod względem merytorycznym i instrastrukturalnym Firm do analizy sensorycznej metodami opisowymi.
- Przygotowanie 4 laboratoriów sensorycznych dla 4 firm
- Szkolenie z zakresu metod profilowania sensorycznego dla Liderów Sensorycznych
- Szkolenie z wykorzystania oprogramowania do analizy sensorycznej dla Liderów Sensorycznych
- Szkolenie z wykorzystania oprogramowania do analizy statystycznej dla Liderów Sensorycznej
- Szkolenie z zakresu metod profilowania sensorycznego dla członków Paneli Sensorycznych
- Spotkania pracowników naukowych z Liderami Sensorycznymi i członkami Paneli Sensorycznych w zakładach produkcyjnych i doradztwo kierunkowe na produktach własnych Firm.
- Samodzielna ocena własnego produktu metodą ilościowej analizy opisowej pod nadzorem naukowców.
Wypracowanie nowego innowacyjnego produktu z wykorzystaniem analizy sensorycznej – dotyczy 1 Firmy
Promowanie badań sensorycznych w przedsiębiorstwach jako narzędzi służących wdrożeniu przedsięwzięć innowacyjnych w przedsiębiorstwach województwa warmińsko-mazurskiego.
- Konferencja
- Katalog dobrych praktyk