Trójka studentów ze Słowacji prowadzonych pod nadzorem merytorycznym dr hab. Dagmary Złotkowskiej i dr Małgorzaty Starowicz zdobyła II miejsce podczas „Maratonu żywnościowego – Foodhackathon” w Warszawie. Wydarzenie było zwieńczeniem projektu EIT Food RIS Solutions, w którym uczestniczy IRZiBŻ wraz z partnerami z koncernu spożywczego Maspex i Azti Technalia (Hiszpania).

Projekt EIT Food RIS Solutions był skierowany do ambitnych studentów, którzy zaangażowali się w rozwiązywanie wyzwań przemysłu spożywczego, zidentyfikowanych przez partnerów w pierwszej fazie projektu, Na uczestników czekały wyzwania z obszarów takich jak: personalizacja w branży spożywczej, ograniczanie marnowania żywności, a także zdrowie i zrównoważony rozwój. Pomysłem studentów prowadzonych przez naukowców z IRZiBŻ PAN było stworzenie spersonalizowanych suplementów diety, które będą komponowane na podstawie testów DNA klienta. Drużyna ​”VIPill” opracowała procedurę stworzenia kapsułki z witaminami, model biznesowy jakim będą się kierować przy prowadzeniu swojego strat-upu, oraz kanały dotarcia do klienta. Studenci pracowali nad swoim pomysłem przez ostatnie 3 miesiące trwania projektu EIT RIS Solutions. 28 listopada br. podczas Foodhatonu w Warszawie zaprezentowali swój pomysł przed gronem ekspertów, zdobywając II miejsce i wygrywając 1 000 euro nagrody.

Koordynatorem projektu EIT Food RIS Solutions w Instytucie jest mgr Anna Bednarska.

 

Data publikacji: 9.12.2019